Peter LeMarc i mitt hjärta.

Sitter och läser om Landskapsarkitektur. Har seminarie om en vecka och det är om just yrket. Allt är så intressant. Det är känns så bra. Hela utbildningen sker genom projektform. Vi utgår ifrån befintliga platser, inventerar, illustrerar och diskuterar fram nya bättre mer hållbara lösningar. Men för att kunna göra detta behöver vi självklart kunskap om det vi pratar om. Det får vi genom teoretiska kurser som; geologi, marklära, hydrologi, formlärna, landskapsarkitektur historia mm. Men frågan är VAD man ska jobba med. Om 3 år ska jag ha bestämt mig. Planering? Projektering? Förvaltning? Forskning? Hittills ligger nummer 1 o 2 bäst till. Jag fascineras av ljusdesign. Formgivning och samhällsrelaterade frågor. Åh vilket drömyrke... Att få göra omgivningen bättre för oss alla. I och med att det blir mer och mer brist på plats i städer, det byggs och byggs behövs det kunskap om hur vi ska integrera det gröna, en vacker miljö för människan som samtidigt används på ett effektivt sätt av så många som möjligt. Vilket uppdrag. PUH. Jag blir lite knäsvag när jag tänker på det. Om 5 år Johanna, 5 år!


Nu ska jag återgå til njutandet av Peter LeMarcs vackra stämma: -Evelina (vackraste låt just nu)


vår vackra 1:a modell:


Kommentarer
Postat av: Annie

Jag gillar ditt tänk Johanna. Följ ditt hjärta. Det som gör DIG glad och tillfreds. Sen instämmer jag med Evelina :) Snart ses vi!

Postat av: ida

hihi vad kul det är å läsa vad u tänker... låter så spännande alltsammans... och vad häftigt det ser ut det ni har byggt=) förstår att du stormtrivs puss puss

2009-09-22 @ 18:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback