klockan är 23.36

Så irriterande.
Musiken skrek, han skrattade, ögonen sved.
Koncentrationen var på noll. Tröttheten närmade sig. Men jag vägrade låta den vinna.
Jag har inte tid. Jag sprang ifrån den. Jag sprang ifrån allt. Svetten skvätte på den som sprang bredvid.
Musiken skriker inte längre, han skrattar inte längre, ögonen... jag vägrar låta tröttheten vinna.
Så skönt.
Veckorna går för fort, dagarna går för fort, hur hinner man med allt som ska göras? Handla, plugga, föreläsningar 9-17. Möten hit möten dit. Träna, laga mat, sova?! Umgås med andra vänner? Jobba? Njuta av en lugn stund?
Lugnet har infunnit sig här. Jag och min rosa kaffekopp. Jag och mina 3 böcker, som bara stirrar tillbaka. Vågar jag öppna dem, de ser obekanta ut...
De ska bli mina bästa vänner, jag ska lära känna dem. Ja det ska jag.
.

Kommentarer
Postat av: Kajjan

You go girl! You can do it! =)

2010-03-25 @ 04:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback